Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΘΕΜΑ: 4 χρόνια χωρίς τον Colin Mcrae (vids)


Πέρασαν τέσσερα χρόνια από την ημέρα που ο Colin Mcrae σκοτώθηκε σε δυστύχημα με ελικόπτερο. Η ανακοίνωση του θανάτου του στις 15 Σεπτεμβρίου του 2007 σκόρπισε θλίψη, αλλά και άφησε ένα ανεκπλήρωτο κενό, στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.


Πραγματικό παράδοξο (αν και τετριμμένο πια, δεν μπορείς όμως να μην το αναφέρεις),  ό άνθρωπος που βγήκε σώος από τόσες εξόδους και τόσα ατυχήματα ατσαλάκωτος, ο άνθρωπος που λατρεύτηκε για τα “ανάποδα”  και την τόσο επιθετική του οδήγηση, σκοτώθηκε ύστερα από πτώση ελικοπτέρου που πιλοτάριζε ο ίδιος στο Lanark της Σκοτίας, πολύ κοντά στην κατοικία της οικογένειας McRae.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο Mcrae είχε κερδίσει 5 φορές το ράλι Ακρόπολις και 3 φορές αυτό της Κένιας  δύο ράλι τα οποία το χαρακτηριστικό τους είναι οι πέτρες και οι πολύ σκληρές ειδικές διαδρομές.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι το μοιραίο λάθος που στοίχησε την ζωή στον Colin Mcrae, αλλά και στον 5χρονο γιό του Johnny, μαζί με τον οικογενειακό του φίλο Graeme Duncan (37) και τον 6χρονο γιό του Ben Porcelli, ήταν δικό του λάθος. Ο Σκοτσέζος πετούσε πολύ χαμηλά και επέλεξε διαφορετικό δρόμο από τον συνηθισμένο για να επιστρέψει, σύμφωνα με τα όσα κατέγραψε η videocamera του Duncan η οποία κατέγραψε σχεδόν ολόκληρη την διαδρομή. Το ελικόπτερο βρήκε σε κάποιο δέντρο και το μοιραίο συναίβει…

Δυο χρόνια μετά τον χαμό του Richard Burns από όγκο στον εγκέφαλο, τόσο η Αγγλία όσο και ολόκληρος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θρηνούσε έναν ακόμα παγκόσμιο πρωταθλητή.

Ο Mcrae το 1993 έκανε την πρώτη του πλήρη σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι με την νεοσύστατη τότε ομάδα της Subaru 555 και αυτοκίνητο το Legacy. Ο Σκωτσέζος τερμάτισε πέμπτος, ενώ την επόμενη σεζόν ήρθε τέταρτος. Το 1995 ήταν η χρονιά του και ο Mcrae στέφθηκε για πρώτη και μοναδική φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.

Στην Subaru έμεινε μέχρι το τέλος του 1998 (τερματίζοντας δεύτερος δύο χρονιές) καθώς το 1999 αποφάσισε να μετακομίσει στην Ford με το Focus να μπαίνει για πρώτη φορά στον χώρο τον ράλι.

Στην Ford έμεινε μέχρι και το 2002 με καλύτερη χρονιά του το 2002 που τερμάτισε ξανά δεύτερος. Το 2003 πήγε στην ομάδα της Citroen αποτελώντας μέρος της εκπληκτικής τριάδας των Mcrae-Sainz-Loeb.

Ύστερα από το 2003 και αφού δεν βρήκε θέση σε κάποιο bucket ο Colin Mcrae συμμετείχε στο Rally Paris-Dakar, ενώ στη συνέχεια έτρεξε και στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Οι τελευταίοι αγώνες του Σκοτσέζου ήταν 2 με το Skoda Fabia το 2005 και ένας με την Citroen Xsara το 2006 στην θέση του τραυματία Sebastian Loeb.

Συνολικά ο Σκοτσέζος κέρδισε 25 νίκες και ανέβηκε 42 φορές στο βάθρο των νικητών, έχοντας κερδίσει συνολικά 477 ειδικές διαδρομές και έναν παγκόσμιο τίτλο φυσικά.

“Στην τελική συμμετέχω σε αυτό επειδή απολαμβάνω να οδηγώ αυτοκίνητα.. απολαμβάνω να τα οδηγώ όσο γρηγορότερα γίνετε. Εάν επρόκειτο να μείνω για κάποιο λόγο αξέχαστος θα ήθελα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να μείνω για αυτό”, είχε πεί κάποτε ο Colin Mcrae.

Ο David Coulthard τίμησε με το κράνος του τον φίλο του Colin

Ο Σκοτσέζος έψαχνε θέση για το 2008, ως την τελευταία του ευκαιρία να επιστρέψει στον χώρο των ράλι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Όμως η μοίρα είχε μοιράσει διαφορετικά από ότι ήλπιζε ο Colin τα χαρτιά. Η επιθυμία του πάντως έγινε πραγματικότητα…







 H προς τιμήν του εκδήλωση στο race of champion



Αφιέρωμα στον Colin Mcrae...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου