Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

ΘΕΜΑ: Επιλογή ή μονόδρομος η Formula 1 για Raikkonen;


Ο Kimi Raikkonen βρέθηκε στο εργοστάσιο της Williams την προηγούμενη εβδομάδα και οι φήμες επιστροφής του Φιλανδού στην Formula 1 αναζωπυρώθηκαν ξανά. Φυσικά υπάρχουν και κάποια ερωτήματα. Θέλει πραγματικά να επιστρέψει ο Φιλανδός η πλέον είναι μονόδρομος; Ερωτηματικό υπάρχει και στο σε τι κατάσταση βρίσκετε, ενώ φυσικά αξίζει να κοιτάξουμε το ποιες είναι οι επιλογές του αυτή την στιγμή.

Αρχικά θα πρέπει να εξετάσουμε την τωρινή κατάσταση. Ο Φιλανδός διανύει την δεύτερη του χρονιά στο WRC και η απουσία του από το ράλι της Αυστραλίας (αρχικά ήταν προγραμματισμένο να πάει) την προηγούμενη εβδομάδα δείχνει κάποια μηνύματα… Το προφανέστερο είναι ότι μάλλον οι περιπέτειες του Raikkonen στα ράλι βρίσκονται στα τελευταία τους επεισόδια. Ο Kimi ήταν σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με πέρυσι αλλά αυτή η βελτίωση δεν φαίνεται να είναι τόσο μεγάλη που να αφήνει υποσχέσεις για κάτι σπουδαιότερο.

Το NASCAR  φαίνεται να μην τον ενθουσίασε και ιδιαίτερα ενώ τελευταία έχουν γίνει και κάποιες δοκιμές για τις 24 ώρες του Le Mans. Μάλιστα η επίσκεψη του στο εργοστάσιο της Williams μπορεί να έγινε μέσα σε αυτό το πλαίσιο.

Ας μείνουμε στην επιλογή της Formula 1. Αν ο Raikkonen ήθελε πραγματικά να επιστρέψει ίσως να μην είχε φύγει και ποτέ. Ο Φιλανδός δείχνει ότι αφού κατάφερε πλέον να πετύχει τον στόχο του, δηλαδή να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, να μην έχει το ίδιο κίνητρο με πριν (ίσως να φταίει το γεγονός ότι τα κατάφερε αργά). Ίσως επίσης να θεωρεί το ότι κατάφερε να οδηγήσει για  την Ferrari, και μάλιστα να γίνει ο μόλις ένατος οδηγός που καταφέρνει να γίνει πρωταθλητής πίσω από τιμόνι της Scuderia, ως "ταβάνι" για την καριέρα του στην F1. Αντιθέτως, με όλη αυτή του την “περιπλάνηση” o Φιλανδός δείχνει σαν να θέλει να πετύχει κάτι σπουδαίο και σε κάποιο άλλο είδος μηχανοκίνητου αθλητισμού και να αφήσει έτσι το όνομα του σε κάτι ξεχωριστό. Αν απλά δεν είναι θέμα χρημάτων..

Και εδώ έρχεται η Formula 1 και το κατά πόσο θέλει να επιστρέψει ή πλέων είναι μονόδρομος η επιστροφή του ώστε να μείνει σε υψηλό επίπεδο.

Με την ανανέωση και του Mark Webber για το 2012 οι επιλογές του Kimi είναι λίγες. Mclaren και Ferrari ουσιαστικά είναι κλεισμένες, η Renault έχει “τελειώσει” μετά από το περσυνό ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις τον δύο πλευρών, και στην Mercedes υπάρχει ο Schumi και ο Rosberg δεν φεύγει. Από πλευράς δυναμικότητας αυτές είναι σαφώς οι καλύτερες επιλογές του Kimi.

Μετά θα πρέπει να κοιτάξουμε ομάδες όπως η Force India και Toro Rosso, μεσαίας δυναμικής αλλά μικρά ονόματα που πολύ δύσκολα θα “καλύψουν” τον Raikkonen.

Τι μας μένει..; Η Williams. Μπορεί η δυναμική της, ιδιαίτερα την φετινή χρονιά, να είναι ιδιαίτερα πεσμένη όμως η Williams είναι πάντα η Williams. Και σίγουρα με την προοπτική των κινητήρων της Renault για το 2012 σε σχέση με τους φετινούς πολύ αδύναμους της Cosworth η βρετανική ομάδα μπορεί να παρουσιαστεί βελτιωμένη σε σχέση με φέτος.

Όμως ο Raikkonen είναι διατεθειμένος να εμπλακεί σε μάχες για να μπει απλά στην βαθμολογούμενη δεκάδα; Είναι διατεθειμένος να συνεργαστεί με τους μηχανικούς του ώστε να βρεθούν μερικά δέκατα που θα τους φέρουν πάνω απλά από ομάδες του επιπέδου της Force India, στην ελπίζουμε χειρότερη περίπτωση, ή των Renault και Mercedes μάλλον στην πολύ καλύτερη; Και αν ναι με τι κίνητρο; Ένα κίνητρο θα ήταν να αποδείξει πως παραμένει κορυφαίος ώστε να εμπλακεί στο πιθανό ανακάτεμα της τράπουλας του 2013.

Από την πλευρά της Williams σίγουρα ο Raikkonen ίσως να μπορεί να της χαρίσει περισσότερη φρεσκάδα σε σχέση με τον Rubens Barrichello, ενώ αναμφίβολα το οδηγικό επίπεδο του Raikkonen είναι πολύ ανώτερο από  αυτό του Βραζιλιάνου. Αν ο Frank Williams πειστεί ότι ο Kimi έχει την διάθεση και το κίνητρο τότε θα πρέπει να βρεθεί και τρόπος να καλυφθεί το υψηλό κασέ του Raikkonen. Και αυτό, μαζί με την αμφιλεγόμενη όρεξη του Φιλανδού, δείχνουν αυτή την στιγμή τα αγκάθια για μια πιθανή συνεργασία των δύο πλευρών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου