Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Flash Back: Από την Stewart GP στην Red Bull Racing (+pics)


Ένα ταξίδι στο χρόνο που ξεκινάει από το 1996 και την Stewart GP και καταλήγει στην παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές του 2011 Red Bull Racing των Newey, Vettel, Horner, Webber και Renault.

26 Σεπτεμβρίου του 1996. Μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών στην πίστα του Estoril o Jackie Stewart, 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, ανακοίνωνε την δημιουργία μιας ομάδας Formula 1 με την υποστήριξη της Ford και με όνομα το θρυλικό επίθετο του.

GP Αυστραλίας 1997. Παραδοσιακά το gp που διεξάγετε στην ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή που περνάει μέσα από το  Albert Park  άνοιγε και εκείνη την χρονιά την αυλαία του πρωταθλήματος. Στο συγκεκριμένο gp για πρώτη φορά θα έπαιρνε μέρος η νεοσύστατη ομάδα του Stewart με τα δυο λευκά μονοθέσια να παίρνουν για πρώτη φορά την θέση τους στο grid σε αγώνα της Formula 1. Εκείνη την χρονιά  η Renault παρείχε κινητήρες στην πρωταθλήτρια Williams και στην Benetton, ο Sebastian Vettel ήταν κάτι λιγότερο από 10 χρονών, ο Andrian Newey μόλις είχε πάρει μεταγραφή στην Mclaren ώστε να την επαναφέρει στο μονοπάτι των τίτλων, ο Christian Horner οδηγούσε για την Arden International  στο πρωτάθλημα της F3000 και o Mark Webber οδηγούσε στην Βρετανική Formula 3.

Τι κοινό έχουν όλες αυτές οι περιπτώσεις; Όλες αυτές οι συνιστώσες αποτελούν η καθεμιά με διαφορετικό ρόλο την σημερινή κυρίαρχη δύναμη της Formula 1. Την Red Bull Racing, η οποία στο gp της Κορέας εξασφάλισε το δεύτερο (συνεχόμενο) double στην ιστορία της. Πως φτάσαμε όμως σε αυτή την συνισταμένη (Red Bull Racing);

Η Stewart GP αρχικά είναι ο θεμέλιος λίθος της Red Bull Racing. Ο Jackie Stewart με την βοήθεια της Ford δημιούργησε μια ομάδα από το μηδέν με έδρα το Milton Keynes στην οποία έδωσε το όνομα του. Η ομάδα στα τρία χρόνια που έμεινε στην Formula 1 ανέβηκε 5 φορές στο βάθρο (τέσσερις ο Barrichello και μια ο Herbert), με highlight της σύντομης ιστορίας της την νίκη του Johnny Herbert στο Ευρωπαϊκό gp του 1999.

Λίγο πριν το 2000 η Ford ανακοίνωσε την πλήρη αγορά της ομάδας μετονομάζοντας την σε Jaguar Racing. Έτσι την θέση των δυο λευκών μονοθεσίων στο grid της Μελβούρνης του 2000 πήραν δυο όμορφα πράσινα μονοθέσια με τους Johnny Herbert και Eddie Irvine στο τιμόνι. Τα σχόλια για τους στόχους και τα πρωταθλήματα προκαλούν ακόμα γέλιο σε όσους είχαν την τύχη να βρεθούν στην παρουσίαση της Jaguar η οποία στα πέντε χρόνια πορείας της δεν κατάφερε να πετύχει τίποτα περισσότερο από δυο τρίτες θέσεις με τον Eddie Irvine.

Το 2003 έγινε η πρώτη ένωση δυο συνιστωσών που αποτελούν σήμερα την RBR καθώς ο Mark Webber εξαργύρωσε μια αρκετά καλή χρονιά με την Minardi το 2002 (βασικά την πέμπτη θέση στο gp της πατρίδας του) και πήρε μεταγραφή για την Jaguar. Εκείνη την περίοδο ο Christian Horner είχε ήδη γίνει Διευθυντής της Arden International στην F3000, ο Sebastian Vettel  βρισκόταν στην πρώτη του χρονιά στην Formula BMW ADAC οπου τερμάτισε δεύτερος, και ο Andrian Newey είχε ήδη κάνει την Mclaren πρωταθλήτρια, αν και πλέον είχαν περάσει τέσσερα χρόνια.

Στα τέλη του 2004 ο Webber αποχώρησε για την Williams και η Jaguar πουλήθηκε στον Dietrich Mateschitz. Ο Αυστριακός μετονόμασε την ομάδα σε Red Bull Racing και το 2005 για πρώτη φορά στο gp της Μελβούρνης πήραν την θέση τους στο grid δυο μονοθέσια με τα λογότυπα του Αυστριακού ενεργειακού ποτού και πιλότους τον David Coulthard και τον Christian Klien. Την χρονιά εκείνη ο Christian Horner ενσωματώθηκε στην ομάδα της Red Bull όντας ο νεότερος επικεφαλής σε ομάδα της Formula 1, ενώ στο τέλος του 2005 η Red Bull ανακοίνωσε την πρόσληψη του Andrian Newey στο πόστο του Τεχνικού Διευθυντή, o oποίος έψαχνε μια νέα περιπέτεια.  Ο Sebastian Vettel την ίδια ώρα είχε διαλύσει κυριολεχτικά τον ανταγωνισμό στην Formula BMW το 2004, και το 2005 έκανε την πρώτη του δοκιμή με την ομάδα της BMW- Williams ως επιβράβευση για την επιτυχία του.

Το 2006 για πρώτη φορά η ομάδα σε οποιαδήποτε μορφή της δεν θα χρησιμοποιήσει τους κινητήρες της Cosworth (Ford) καθώς η Red Bull θα χρησιμοποιήσει για εκείνη την χρονιά αυτούς της Ferrari. Το 2007 θα περάσει στο στρατόπεδο της Renault με την οποία συνεργάζεται μέχρι και σήμερα.

Το 2007, και ενώ το καλύτερο αποτέλεσμα της Αυστριακής ομάδας είναι μια τρίτη θέση του David Coulthard στο Μονακό, ο Mark Webber επιστρέφει στο Milton Keynes, έστω και αν η Jaguar Racing έχει αλλάξει όνομα.

Θα έπρεπε να κάνουμε υπομονή  ακόμα δυο χρόνια ώστε και το τελευταίο κομμάτι να συνθέσει το πάζλ. Ο Sebastian Vettel ύστερα από 1,5 χρόνο στην “αδελφή” Toro Rosso και μια νίκη στην βρεγμένη Monza, γίνετε επίσημος οδηγός της Red Bull Racing για το 2009 και κάπου εκεί το νερό μπήκε στο αυλάκι. Πρώτες νίκες και pole position το 2008 και δυο διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών για το 2010 και 2011.

Όλες αυτές οι συνιστώσες  μαζί συνθέτουν την σημερινή κυριαρχεία της Red Bull Racing στην Formula 1. Φυσικά με ένα τεράστιο budget από πίσω για να τις στηρίζουν. Όπως έχει αποδείξει η ιστορία της Formula 1 όμως  τα μεγάλα budget δεν φέρνουν υποχρεωτικά επιτυχίες και πρωταθλήματα. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά μεγάλοι κατασκευαστές που επιχείρησαν το βήμα της Formula 1 όπως  η Toyota, η Jaguar, η  British American Racing (B.A.R.), η Honda, και η  BMW.

Photo Flash Back...


Stewart GP (Rubens Barrichello) - Melburne 1997


Rubens Barrichello, πρώτο βάθρο στο Μονακό το 1997

Stewart GP (Rubens Barrichello) - 1997

Jaguar Racing (Eddie Irvine) - Melburne (2000)

Jaguar Racing (Pedro de la Rosa) - Indy (2001)


Τέλος εποχής για την Jaguar το 2004


Red Bull Racing (Christian Klien) - Melburne (2005)

Red Bull Racing (Mark Webber) - Monaco (2008)

Red Bull Racing (David Coulthard) - Monaco (2008)

Red Bull Racing Team 2009 (Όλα τα κομμάτια του παζλ συμπληρωμένα πλέον)

Πρώτη νίκη της Red Bull και του Sebastian Vettel το 2009 στην Κίνα
Double για την Red Bull το 2010 

Double και το 2011 στην Κορέα με νίκη του Vettel

Red Bull Racing Team 2011



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου