Αισθάνομαι ασφαλέστερος στην Formula 1 σε σχέση με αυτά που βλέπω σε άλλα είδη μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως το IRL, τα ράλι ή το MotoGP, ανέφερε ο Mark Webber στη στήλη του στο BBC.
O Αυστραλός είναι γενικότερα από τους πιο ευαισθητοποιημένους οδηγούς της Formula 1 σε θέματα ασφαλείας. Με αφορμή το δυστύχημα στην πίστα του Las Vegas στο IRL την Κυριακή που μας πέρασε, στο οποίο σκοτώθηκε ο Dan Wheldon και αρκετά μονοθέσια βρέθηκαν στον αέρα σε ένα ατύχημα που κόβει την ανάσα, ο Webber αναφέρθηκε εκτεταμένα πάνω στο θέμα στην στήλη του στο BBC.
«Στα IndyCar μπορούν να μάθουν ένα πολύ σκληρό μάθημα από το ατύχημα του Σαββάτου. Αυτό που έχουν να κάνουν οι διοργανωτές είναι να δουλεύουν πάνω στο πως τα μονοθέσια δεν θα φεύγουν από το έδαφος και να απογειώνονται στο αέρα σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν έχω τρέξει ποτέ σε οβάλ πίστα αλλά έχω μιλήσει με αρκετούς που το έχουν κάνει. Ένα πράγμα που δεν τους αρέσει είναι το στοιχείο του pack Racing (δείτε τι είναι ακριβώς αυτό, εδώ), ιδιαίτερα σε κοντές πίστες όπως αυτή του Las Vegas. Το να τρέχεις σε τρείς γραμμές σε μια πίστα σαν και αυτή δεν είναι αγώνες. Το μόνο που κάνεις είναι να χρησιμοποιείς το slipstream. Οι οδηγοί το μόνο που κάνουν είναι να αλλάζουν γραμμή από πάνω προς τα κάτω πάνω στην πίστα. Και όλα μπορούν να συμβούν».
«Σε ορισμένες ταχύτητες είναι εντάξει και κανένας δεν τραυματίζετε σοβαρά. Αλλά όταν αυτό το κάνεις με ταχύτητα 220 χιλιομέτρων με ακάλυπτους τροχούς τότε το αυτοκίνητο μπορεί να σηκωθεί από το έδαφος πέντε με έξι μέτρα και κάποιος να τραυματιστεί σοβαρά. Το να έχεις 30 μονοθέσια με κρύα φρένα είναι υπερβολικό. Οι οδηγοί αισθάνονται πως αυτό θα πρέπει να ελεγχθεί. Στο ατύχημα που σκοτώθηκε ο Dan περίπου τα μισά αυτοκίνητα μπλέχτηκαν στο συμβάν, και τα μισά από αυτά κατέληξαν στον αέρα. Δεν είναι σωστό αυτό».
«Το ατύχημα επηρέασε πολλούς ανθρώπους. Ίσως έχετε δει το video με τον Dario (Dario Franchitti) να κλαίει στο μονοθέσιο. Και ο κόσμος αναρωτιέται πως οι οδηγοί συνεχίζουν μετά από τέτοια ατυχήματα. Έχω και εγώ βιώσει το δικό μου μερίδιο από δύσκολα ατυχήματα. Δυο Mercedes γύρισαν πάνω μου σε τρείς ημέρες στο Le Mans του 1999. Στην δεύτερη περίπτωση για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου σκέφτηκα πως δεν θα τα καταφέρω».
Ο Webber νιώθει περισσότερη ασφάλεια στην Formula 1 σε σχέση με τα άλλα πρωταθλήματα...
«Είμαι σίγουρος πως έχετε δει το ατύχημα μου στην Βαλένθια πέρυσι, όταν είχα χτυπήσει στο πίσω μέρος της Lotus του Heikki Kovalainen. Το μονοθέσιο προσγειώθηκε ανάποδα πριν χτυπήσει στις μπαριέρες με τον σωστό τρόπο. Αλλά η ασφάλεια στην Formula 1 έχει μεγάλη πορεία στον χρόνο και όπως και να έχει είναι διαφορετικό είδος αγώνων σε σχέση με τα IndyCars. Ξέρω πως υπάρχουν ρίσκα. Στην Βαλένθια τα πράγματα μπορεί να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά, αυτό είναι σίγουρο. Αλλά αισθάνομαι περισσότερο ασφαλής από ότι στα IndyCars. Ή στα ράλι και το MotoGP. Αυτό μου δίνει αυτοπεποίθηση», είπε ο Webber.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου