Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Χειμερινές δοκιμές 2012: Τα πρώτα (μη ασφαλή) συμπεράσματα... [200+ PICS]


Οι χειμερινές δοκιμές ολοκληρώθηκαν και πλέον όλοι έχουν τα βλέμματα στραμμένα προς Μελβούρνη μεριά.. εκεί δηλαδή που την Κυριακή 18 Μαρτίου θα δοθεί η έναρξη του πρωταθλήματος του 2012.

Την Κυριακή που μας πέρασε ολοκληρώθηκαν στην Βαρκελώνη οι χειμερινές δοκιμές της χρονιάς. Κάθε τέλος σημαίνει και μια αρχή και πλέον το επόμενο ραντεβού για τους ανθρώπους που συμπληρώνουν το παζλ του κόσμου της Formula 1 δίνετε στο Albert Park της Μελβούρνης για την έναρξη της καινούργιας αγωνιστικής χρονιάς.

Φυσικά, όπως είναι λογικό μετά από τις δοκιμές, ο κόσμος διψάει για συμπεράσματα, μέσα στα οποία να συμπεριλαμβάνεται πως η αγαπημένη του ομάδα είναι αυτή που προκάλεσε τον φόβο και τον τρόμο στον ανταγωνισμό.

Με τις ισορροπίες στην Formula 1 να μπορούν να αλλάξουν πολύ εύκολα, και ταυτόχρονα πολύ γρήγορα, το να βγάλεις ασφαλές συμπεράσματα από τις χειμερινές δοκιμές είναι το λιγότερο μάταιο. Σκεφτείτε πολύ απλά το που βρισκόταν η Ferrari και η Mclaren πέρυσι τέτοια εποχή, και πως εξελίχθηκε η χρονιά για την κάθε μια ομάδα.

Επιπλέον το να πάρεις πολύ σοβαρά τις δηλώσεις των αφεντικών των ομάδων επίσης δεν έχει πάντα τόση σημασία, διότι αν ήταν έτσι η Mercedes θα είχε κατακτήσει το περσινό πρωτάθλημα, και η Renault (Lotus πλέων) θα το είχε διεκδικήσει επί ίσοις όροις μέχρι τέλους.

Αν υποχρεωτικά πρέπει να σχολιάσουμε το τι είδαμε στα τρία τετραήμερα σε Jerez και Βαρκελώνη, βασιζόμενοι στις ενδείξεις των χειμερινών δοκιμών, τότε θα ξεκινήσουμε από την Lotus. Είναι η ομάδα που κατάφερε να πετύχει τέσσερις φορές τον καλύτερο χρόνο σε οκτώ ημέρες δοκιμών, από δυο οι Grosjean και Raikkonen, πραγματοποιώντας γενικά πολύ καλές παρουσίες. Παράλληλα ήταν και η ομάδα που έχασε τα δεύτερα τεστ καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με την εμπρός ανάρτηση της E20, προβλήματα που φάνηκε πως έχουν λύσει στο Enstone.  Έτσι προσωπικά για εμένα η Lotus είναι η ομάδα ερωτηματικό του 2012 καθώς μπορεί να κάνει είτε μια σούπερ έκπληξη, τουλάχιστον στο ξεκίνημα της χρονιάς, είτε να έχει μια ανάλογης μετριότητας με την περσινή (παρά το καλό ξεκίνημα της) χρονιά.

Συνυπολογίστε και τον Kimi Raikkonen, ο οποίος είναι αναγνωρισμένης αξίας αλλά ταυτόχρονα αποτελεί ερωτηματικό σε τι κατάσταση θα παρουσιαστεί ολόκληρη την χρονιά, και έχετε την πλήρη εικόνα για το τι μπορεί να πετύχει η Lotus φέτος.. Έδειξε ικανή για το καλύτερο αλλά το καλάθι που κρατάμε παραμένει μικρό…

Από εκεί και πέρα η κορυφή λογικά θα παιχτεί μεταξύ Red Bull, Mclaren και Ferrari. Και οι τρείς ομάδες φαίνεται πως λίγο πολύ έπαιξαν αρκετό κρυφτούλι στις δοκιμές (πράγμα που ίσως να τόνισε ακόμα περισσότερο τις εμφανίσεις της Lotus), με την Ferrari όμως να δείχνει να αντιμετωπίζει λίγα περισσότερα προβλήματα. Οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας πασχίζουν να κατανοήσουν την F2012, θυμίζοντας τους αντίστοιχους συναδέλφους τους στην Mclaren με την Mp4-26 πέρυσι τέτοια εποχή. Ο Τεχνικός Διευθυντής της Ferrari Pat Fry δήλωσε πως δεν βλέπει βάθρα στο ξεκίνημα της χρονιάς και οι απανταχού tifosi ανησυχούν μήπως δουν για ακόμα μια  χρονιά ύστερα από το 2008 την αγαπημένη τους ομάδα μακριά και από του δύο τίτλους.

Στην Mclaren έδειξαν σταθερότητα, χωρίς όμως εντυπωσιακούς χρόνους που να βγάζουν μάτι, με τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας να δηλώνουν πως δεν έτρεξαν ποτέ με άδειο ρεζερβουάρ. Και φυσικά μην ξεχνάμε πως η Mclaren είναι η μοναδική ομάδα μαζί με την Marussia (που συνεργάζεται με την Mclaren) που δεν ακολούθησε τον δρόμο του σκαλωτού ρύγχους, καθώς η χαμηλή σχεδίαση της Mp4-27 το καθιστά μη απαραίτητο. Αυτό μπορεί να δώσει πλεονέκτημα, ίσως όμως και όχι.

Στην Red Bull φέτος δεν είδαμε τους χρόνους που βλέπαμε πέρυσι, καθώς ούτε και την ανάλογη αξιοπιστία. Όπως είπαμε στο στρατόπεδο της Αυστριακής ομάδας δεν έδειξαν την διάθεση να εντυπωσιάσουν, εκτός και εάν για τον οποιοδήποτε λόγο αυτή την φορά δεν μπορούσαν. Τις δυο τελευταίες ημέρες παρουσίασαν αρκετές αλλαγές πάνω στην RB8, όπως η διάταξη των εξατμίσεων, όμως προβλήματα αξιοπιστίας δεν τους επέτρεψαν να τα δοκιμάσουν επαρκώς, πράγμα που ίσως αποδειχτεί μειονέκτημα, τουλάχιστον στην αρχή του πρωταθλήματος.

Τώρα για το ποια ομάδα θα είναι πιο πάνω σε σχέση με την άλλη τελικά είναι απίθανο φυσικά να μπορέσουμε να το μαντέψουμε από τώρα…

Άλλο ένα μεγάλο ερωτηματικό είναι και η Mercedes. Οι άνθρωποι του γερμανικού εργοστασίου σε αντίθεση με πέρυσι κράτησαν χαμηλούς τόνους, πράγμα που μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Τώρα αν στην πίστα καταφέρει να πιάσει τους τρείς κορυφαίους συνδυασμούς θα το μάθουμε από Μελβούρνη και μετά.  Φαίνεται πως σίγουρα θα είναι καλύτερη από πέρυσι αλλά άγνωστο το πόσο.

Με βάση τις δοκιμές, πίσω από αυτές τις πέντε ομάδες φαίνεται πως θα βρίσκονται οι Toro Rosso, Sauber και Force India. Το ταλέντο τον οδηγών που θα οδηγήσουν για τις τρείς ομάδες ξεχειλίζει, οπότε αναμένουμε μεγάλες μάχες για τις τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας μεταξύ των Perez, Kobayashi, di Resta, Hulkenberg, Ricciardo και Vergne.

Πιο πίσω δείχνει ακόμα να βρίσκετε η Williams, ενώ άλματα προόδου φαίνεται πως έχουν σημειώσει στην Caterham, η οποία δείχνει να έχει αφήσει πίσω της την Β’ Εθνική της Formula 1, δηλαδή τις HRT και Marussia. Για αυτές τις δυο ομάδες ούτε λόγος. Μηδέν χιλιόμετρα δοκιμών και προοπτική καμία.

Υπομονή πλέον και σε περίπου δυο εβδομάδες θα έχουμε τα πρώτα επίσημα δείγματα γραφής για το τι θα παρακολουθήσουμε φέτος, αρχίζοντας να βγάζουμε τα πρώτα πιο ασφαλή συμπεράσματα...

Για περισσότερες από 200 φωτογραφίες από τις χειμερινές δοκιμές δείτε Barcelona Ι , Jerez και Barcelona ΙΙ.



Διαβάστε:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου