Όπως είναι φυσιολογικό η νίκη του Fernando Alonso, αλλά και ο αγώνας του Sergio Perez, και το πόσο του επετράπη να κερδίσει ή όχι, ήταν τα γεγονότα που κέντρισαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρων στο gp της Μαλαισίας.
"Ο όρος από μηχανής θεός προέρχεται από την αρχαία ελληνική δραματική ποίηση και ειδικότερα απ' την τραγωδία. Συγκεκριμένα, σε αρκετές περιπτώσεις ο τραγικός ποιητής οδηγούσε σταδιακά την εξέλιξη του μύθου σ' ένα σημείο αδιεξόδου, με αποτέλεσμα η εξεύρεση μιας λύσης να είναι πολύ δύσκολη, αν όχι αδύνατη. Τότε, προκειμένου το θεατρικό έργο να φτάσει σε ένα τέλος, συνέβαινε το εξής: εισαγόταν στο μύθο ένα θεϊκό πρόσωπο, που με την παρέμβασή του έδινε μια λύση στο αδιέξοδο και το έργο μπορούσε πλέον να ολοκληρωθεί ομαλά".
Κάπως έτσι φαίνεται πως ολοκληρώθηκε και το φετινό gp της Μαλαισίας. Αν υποθέσουμε πως υπήρχε κάποιος που σκηνοθέτησε την πλοκή του gp της Sepang, τα σκέφτηκε όλα εκτός από το πώς θα μπορούσε να κρατήσει το προβάδισμα ο Alonso σε περίπτωση που η πίστα στέγνωνε τελείως.
Ο Sergio Perez άρχισε να μαζεύει την διαφορά που έχτισε ο Alonso με τα ενδιάμεσα και την πολύ βρεγμένη πίστα με γρήγορους ρυθμούς, αρχίζοντας να πλησιάζει όλο και περισσότερο τον Ισπανό. Κάπου εκεί αρχίσαμε όλοι να σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο ο Μεξικανός να είναι πλέον και το μεγάλο φαβορί για την νίκη. Απίστευτα πράγματα δεν νομίζετε…;; Το ήδη παρατραβηγμένο σενάριο μιας Ferrari να πηγαίνει για νίκη, με βάση την εικόνα της ιταλικής ομάδας αυτή την στιγμή, γινόταν ακόμα περισσότερο επιστημονικής φαντασίας με μια Sauber να δείχνει ικανή να της την στερήσει.
Τελικά ο Sergio Perez έκανε το λάθος όταν έφτασε πίσω από τον Alonso και η ιστορική νίκη για την ελβετική ομάδα έκανε φτερά, ανακουφίζοντας όλους τους απανταχού tifosi. Λίγο νωρίτερα μέσω της ενδοεπικοινωνίας οι μηχανικοί της Sauber είχαν ενημερώσει τον Μεξικανό πως η ομάδα χρειάζεται αυτή την θέση και θα πρέπει να προσέχει.
Και κάπου εκεί ξεκινούν οι θεωρίες συνομωσίας… H Ferrari ζήτησε από την Sauber να μην διεκδικήσει την νίκη.. ο Sergio Perez με την υπακοή του εξασφάλισε συμβόλαιο με την Ferrari για το 2013 (ίσως και νωρίτερα)… team orders μεταξύ διαφορετικών ομάδων… κ.τ.λ.
Η αλήθεια είναι πως μπορεί όντος το λάθος του Perez να ήταν τυχαίο.. μπορεί ο Μεξικανός στην προσπάθεια του να περάσει τον Alonso να έκανε το λάθος και να έχασε έτσι τελικά το ραντεβού του με την ιστορία.
Θυμηθείτε το 2002… GP Γαλλίας και ο Kimi Raikkonen πηγαίνει με την απαράδεκτη Mp4-17 στην πρώτη νίκη της καριέρας του, κρατώντας πίσω του τον λυσσασμένο Michael Schumacher που επιζητούσε την προσπέραση για να πανηγυρίσει τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του. Πέντε γύρους πριν την καρό σημαία όμως ο Φιλανδός πάτησε λάδια από τον σπασμένο κινητήρα της Toyota και ο Schumi βρήκε την ευκαιρία να κάνει το πολυπόθητο προσπέρασμα. Ο Raikkonen τερμάτισε δεύτερος και φυσικά δεν νομίζουμε να υπάρχει κανένας που να πιστεύει πως είχε λόγο ο Φιλανδός να χαρίσει αυτή την νίκη στον Schumacher.
Ο Raikkonen στην συνέντευξη τύπου εκείνου του gp, με καθαρά πληγωμένο εγωισμό καθώς η νίκη χάθηκε από δικό του λάθος (αν και μάλλον οι σημαίες για ολισθηρότητα του δρόμου δεν βγήκαν ποτέ), είχε χαρακτηρίσει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του ως το χειρότερο, καθώς όπως είχε πει ο στόχος είναι η νίκη. Αντιθέτως ο Perez δεν έδειχνε τόσο απογοητευμένος, και γιατί όχι άλλωστε, αφού μάλλον με τέτοιες εμφανίσεις πολύ σύντομα θα τον δούμε να οδηγεί για λογαριασμό της Ferrari. Μπορεί να μην κέρδισε χθες, όμως στο μέλλον θα έχει πολλές ευκαιρίες για να πετύχει περισσότερα.
Η συμπεριφορά του Perez είναι για εμένα και ένα σημάδι πως δεν “έπρεπε” να κερδίσει και όχι πως δεν κέρδισε επειδή έκανε λάθος. Όταν είσαι οδηγός της Formula 1 έχεις εγωισμό.. και όταν φτάνεις τόσο κοντά σε μια νίκη, και μάλιστα με μια Sauber, και την χάνεις από δικό σου λάθος τότε είναι λογικό να νιώθεις απογοήτευση. Αντιθέτως ο Perez έδειχνε κάποιον που κατάφερε να πείσει αυτούς που έπρεπε πως αν ήθελε θα είχε κερδίσει…
Και η αλήθεια είναι πως το μήνυμα των μηχανικών της Sauber είναι λιγάκι "ύποπτο". Θα μπορούσαν να του επιστήσουν την προσοχή για να μην χάσει την πολύτιμη δεύτερη θέση, όμως θα μπορούσαν να τον ντοπάρουν ψυχολογικά όπως θα έκαναν λογικά αν μπροστά ήταν μια Mclaren ή μια Red Bull για να περάσει. Άλλωστε η διαφορά στον μεταξύ τους ρυθμό (Alonso-Perez) ήταν αρκετή για να δοκιμάσει τουλάχιστον.
Παρόλα αυτά, δεν είναι απαραίτητο να είμαστε απόλυτοι πως η Ferrari ζήτησε από την Sauber να μην διεκδικήσει την νίκη. Μπορεί πολύ απλά να ήταν αυτονόητο για τον ίδιο τον Peter Sauber να λειτουργήσει σαν από μηχανής θεός ώστε να μην κλέψει μια τόσο σημαντική νίκη από μια ομάδα που τις “χρωστάει” πολλά.
Τι άλλο κρατάμε από το Μαλαισιανό gp;
Την άθλια εμφάνιση της Mercedes στον αγώνα. Για δεύτερη φορά παρά τις εξαιρετικές κατατακτήριες δεν μπορέσαμε να δούμε τον Schumacher τι θα μπορούσε να κάνει (χτύπησε με την Lotus του Grosjean), αλλά αν κρίνουμε από γυρολόγιο και Rosberg μάλλον τίποτα σοβαρό. Δυο gp και ο απολογισμός μόλις ένας βαθμός.
Το γεγονός πως ο Grosjean δεν έχει ακόμα καταφέρει να ολοκληρώσει ούτε έναν γύρο. Δείχνει γρήγορος στις κατατακτήριες αλλά θα πρέπει να φέρει και αποτέλεσμα. Λογικά θα τα καταφέρει…
Το ότι ο Pastor Maldonado εγκατέλειψε ξανά στο τέλος του αγώνα. Αυτή την φορά στον προτελευταίο γύρο και αυτή την φορά χωρίς να φταίει ο ίδιος. Ο κινητήρας της Renault έσπασε και ο Βενεζουελάνος έχασε για δεύτερο gp πολύτιμους βαθμούς. Παρόλα αυτά οι εμφανίσεις της Williams δείχνουν ελπιδοφόρες καθώς είναι σαφώς ανεβασμένη σε σχέση με το τραγικό 2011. Κάτι που επιβεβαίωσε με την 6η θέση του ο Bruno Senna.
Το ότι ο Kimi Raikkonen πέτυχε για 36η φορά στην καριέρα του τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Είναι κάτι που ξέρει να το κάνει καλά και χρειάζεται άλλες πέντε φορές για να πιάσει τον Alain Prost στην δεύτερη θέση. Παρεμπίπτοντος άλλος ένας σταθερός αγώνας για τον Φιλανδό που έχασε μόνο από τον Webber διότι οι άνθρωποι της Red Bull φώναξαν τον Αυστραλό ένα γύρο νωρίτερα από τον Φιλανδό για να βάλει τα slick ελαστικά.
Το γεγονός πως η Red Bull δυσκολεύεται. Αναμφίβολα δείχνει να βρίσκετε πίσω μόνο από την Mclaren, αλλά οι ταύροι χρειάζονται γρήγορα βελτίωση. Σταθερό αγώνα έκανε και ο Mark Webber.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου