Τρίτη 15 Μαΐου 2012

ΘΕΜΑ| Όνειρο ζω μην με ξυπνάτε…


Μετά την νίκη του Pastor Maldonado και της Williams στο Ισπανικό gp, θα μπορούσαμε να πούμε πως τα είδαμε όλα για φέτος.. Κι όμως, το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 δείχνει να υπόσχεται πως ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.

Χρειάστηκε να περάσουν 8 χρόνια από την τελευταία φορά που μια Williams (Williams BMW τότε) κέρδιζε gp. Ήταν το 2004 όταν ο Juan Pablo Montoya αποχαιρέτησε την Βρετανική ομάδα με νίκη στο τελευταίο gp της χρονιάς στην Βραζιλία. Η Williams από εκείνη την χρονιά είχε ήδη ξεκινήσει να έχει καθοδική πορεία, μια πορεία που είχε αποκορύφωμα το καταστροφικό 2011, το οποίο ήταν η χειρότερη χρονιά της πρόσφατης ιστορίας της ομάδας του Sir Frank Williams.

Χρειάστηκε να επιστρέψει η Renault φαίνεται, η οποία σταμάτησε να παρέχει κινητήρες  στην Willliams το 1997, αλλά και να γίνουν πολλές αλλαγές στα εσωτερικά της ομάδας για να δούμε ξανά την βρετανική ομάδα να διεκδικεί, και τελικά να κερδίζει ένα gp.

Έτσι μέχρι τώρα έχουμε 5 νικητές με 5 διαφορετικές ομάδες σε 5 gp. Κάτι που είχε να συμβεί από το πολύ μακρινό 1983. Button, Alonso, Rosberg, Vettel και Maldonado μοιράζονται τις νίκες στα πρώτα 5 gp μαζί με τις Mclaren, Ferrari, Mercedes GP, Red Bull και Williams αντίστοιχα.

Η αλήθεια είναι πως κάτι είχαμε ψυλλιαστεί από τις χειμερινές δοκιμές, πως δηλαδή ένα group ομάδων βρίσκεται πολύ κοντά σε δυναμικότητα, όμως τα μέχρι τώρα αποτελέσματα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες μας.

Κλειστές μάχες.. μάχες για την νίκη.. μικρές διαφορές, και συνεχείς ανακατατάξεις στην δυναμική των ομάδων ανάλογα με το κάθε gp συνθέτουν ένα αμφίρροπο και πάρα πολύ συναρπαστικό πρωτάθλημα. Αναμφίβολα τα ελαστικά της Pirelli και το DRS έχουν παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτό, όμως τα ελαστικά της Pirelli και το DRS υπήρχαν και πέρυσι.

Νικητές και χαμένοι… 

Όλοι λένε για το πόσο άσχημα έχει ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα η Red Bull και ο Sebastian Vettel,όμως αν ρίξετε μια ματιά στις βαθμολογίες, τόσο η αυστριακή ομάδα, όσο και ο Γερμανός είναι στην κορυφή. Με όπλο την σταθερότητα (τουλάχιστον προς το παρόν) η Red Bull και ο Seb δείχνουν “πολύ σκληροί για να πεθάνουν” στην προσπάθεια υπεράσπισης των κεκτημένων.

Από την άλλη η Mclaren από το ξεκίνημα της χρονιάς δείχνει να έχει το καλύτερο μονοθέσιο. Κι όμως αυτό δεν είναι αρκετό αφού μια σειρά από λάθη, οδηγικά, στρατιγικής και οργάνωσης, την έχουν αφήσει με μόλις μια νίκη. Η αντιπαραβολή των Red Bull και Mclaren δεν είναι τυχαία καθώς αποδεικνύει πως δεν χρειάζεσαι μόνο το καλύτερο μονοθέσιο για να κερδίσεις στην Formula 1. Η Mclaren είναι ταχύτερη, στην Red Bull όμως είναι περισσότερο αποτελεσματικοί.

Και κάτι ακόμα. Τα καλά μονοθέσια μπορούν πολύ εύκολα να "ξεβρακώσουν"  ένα μέτριο οδηγό, ενώ τα κακά συνήθως αυτούς που έχουν το κάτι παραπάνω από ποιότητα σε σχέση με τους άλλους και αξίζουν κάτι καλύτερο. Αυτό για τον Vettel και την άδικη νομίζω κριτική που δέχεται πως δεν έχει αποδείξει τις ικανότητες του.

Από εκεί και πέρα, το ξεκίνημα της Lotus είναι πάρα πολύ δυνατό, έχουμε την εντύπωση όμως πως η δυναμική τους είναι για κάτι παραπάνω. Ήδη έχουν τρία βάθρα σε σχέση με τα δυο περσινά και μπορούν να σημειώσουν κιάλα, αν θέλουν όμως να ανέβουν στο ψιλότερο σκαλί  καλό είναι να το κυνηγήσουν γρήγορα γιατί στην πορεία ίσως να μην βρίσκονται στην ίδια κατάσταση που βρίσκονται τώρα. Αν εξαιρέσουμε τα δυο πρώτα gp και τις γρήγορες εγκαταλείψεις του Grosjean, τόσο ο Γάλλος, όσο και ο Raikkonen δείχνουν να τα πηγαίνουν πάρα πολύ καλά μέχρι τώρα.

Η Ferrari δείχνει να βρίσκετε μερικά σκαλοπάτια πιο κάτω σε σχέσεις με τις τρείς προηγούμενες ομάδες, όμως η νίκη στην βρεγμένη Μαλαισία και η δεύτερη θέση στην Ισπανία έχουν φέρει τον Alonso στην κορυφή της βαθμολογίας μαζί με τον Vettel. Στην Ισπανία η ιταλική ομάδα έδειξε σαφώς βελτιωμένη, μια λέξη άγνωστη για τον Felipe Massa που δεν μπορεί. Μια ομάδα μόνος και φέτος ο Alonso. Στην Mercedes ούτε κρύο ούτε ζέστη, καθώς τις γενικά μέτριες εμφανίσεις αντισταθμίζει η νίκη του Rosberg στην Κίνα.

Η Sauber είναι σταθερά καλή, με αποκορύφωμα την εκπληκτική δεύτερη θέση του Sergio Perez στην Μαλαισία, ενώ οι μεγάλες απογοητεύσεις μέχρι τώρα είναι οι Toro Rosso και Force India.

Όσο για την Williams. Η εντύπωση που έδωσε από την αρχή της χρονιάς ήταν αναπάντεχα πάρα πολύ καλή, καθώς ο Maldonado παρά την εγκατάλειψη του στον τελευταίο γύρο του gp της Αυστραλίας κινήθηκε ταχύτατα και βρισκόταν στο κατόπι του πέμπτου Fernando Alonso. Μέχρι και την Ισπανία σε αυτό που φαινόταν να πάσχει η Βρετανική ομάδα ήταν οι οδηγοί της. Ιδιαίτερα ο Maldonado δείχνει πως από ταχύτητα δεν υστερεί, θα μπορούσες όμως να τον πεις “άγαρμπο” οδηγό με λάθη και επαφές, με το δεύτερο να ισχύει και για τον Bruno Senna. Τουλάχιστον  ο Βενεζουελάνος όταν του δόθηκε η ευκαιρία για την πρώτη νίκη του στην Formula 1  παρουσιάστηκε σοβαρός, ήταν αλάνθαστος, και κέρδισε στα ίσια τον Fernando Alonso, αντέχοντας αυτή την φορά το βάρος της πίεσης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό συν για τον Maldonado.

Αν θέλαμε να βρούμε ένα μελανό σημείο στην φετινή χρονιά αναμφίβολα αυτό θα ήταν τα ρύγχη των μονοθεσίων. Δυστυχώς είναι άσχημα, και είναι κρίμα που σε μια χρονιά που δείχνει να παράγει συνεχώς θέαμα με το τσουβάλι, κάθε φορά που θα θέλουμε να ανατρέξουμε  σε αυτή στο αρχείο μας, θα πρέπει και να τα αντικρίζουμε.

Όσων αφορά την μέχρι τώρα φετινή χρονιά της Formula 1 θα μπορούσαμε να ασπαστούμε το "Όνειρο ζω, μην με ξυπνάτε...", που έλεγε και ο πρωταγωνιστής γνωστή διαφήμισης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου