Διαβάστε ποιοί ήταν αυτοί που έφυγαν χαρούμενοι μετά το τέλος του Ευρωπαϊκού gp.. αλλά και ποιοί είναι αυτοί που έχασαν έδαφος.
Με τον Fernando Alonso να γίνετε ο πρώτος οδηγός που κερδίζει για δεύτερη φορά φέτος, ολοκληρώθηκε ο όγδοος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Στο βάθρο μαζί του οι Raikkonen και Schumacher οι οποίοι συνέθεσαν ένα βάθρο που έβγαζε σύνολο 10 παγκόσμιους τίτλους. Καθόλου άσχημα και για τους τρείς, οι οποίοι μάλλον ήταν και οι περισσότερο κερδισμένοι από όλους στο Ευρωπαϊκό gp, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους.
Αναμφίβολα ο περισσότερο κερδισμένος όλων ήταν ο Fernando Alonso (και κατ΄ επέκταση η Ferrari). Όποιος θυμάται το βλέμμα του Προέδρου της ιταλικής ομάδας, Luca di Montezemolo, το Σάββατο μετά τον αποκλεισμό των δυο Ferrari από το Q3, τότε καταλαβαίνει ακόμα περισσότερο το πόσο σημαντική ήταν η νίκη αυτή για τον Alonso και την ομάδα. Ο Ισπανός όχι μόνο κέρδισε τελικά.. αλλά είδε και τους κύριους διεκδικητές του τίτλου, Sebastian Vettel και Lewis Hamilton να εγκαταλείπουν, πράγμα που άνοιξε την ψαλίδα στην κορυφή. Μάλιστα αυτή ήταν η μόλις δεύτερη φορά που ο Alonso καταφέρνει να κερδίσει σε ισπανικό έδαφος (η πρώτη το 2006 στο ισπανικό gp), πράγμα πού ήταν και η αιτία που ο πιλότος της Ferrari δάκρυσε στο βάθρο. Και φυσικά το πανηγύρισε ανάλογα.
Ένας ακόμα οδηγός που έφυγε κερδισμένος από την πίστα της Valencia ήταν ο Kimi Raikkonen. Άποψη μου πως ο Φιλανδός πραγματοποίησε στο Ευρωπαϊκό gp την καλύτερη εμφάνιση του από την επιστροφή του στην Formula 1. Και σε πολύ κομβικό σημείο ύστερα από δυο μέτριες εμφανίσεις σε Μονακό και Καναδά. Πραγματοποίησε αρκετά προσπεράσματα, τα οποία και δεν ήταν όλα εύκολα, ενώ αν δεν είχε κλειστεί στην εκκίνηση από τον Maldonado τότε ίσως να είχε περισσότερες πιθανότητες ακόμα και για την νίκη. Αναμφίβολα το μεγάλο μείων για τον Φιλανδό είναι το σχεδόν σίγουρο λάθος που θα κάνεις στις κατατακτήριες και το οποίο του στερεί σημαντικές θέσεις στην εκκίνηση.
Φυσικά στους κερδισμένους συγκαταλέγεται και ο Michael Schumacher. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο των νικητών ύστερα από την επιστροφή του στην Formula 1 το 2010, κάτι που περίμενε ο περισσότερος κόσμος που παρακολουθεί Formula 1 εδώ και αρκετό καιρό. Μπορεί για να συμβεί αυτό να έπρεπε να εγκαταλείψουν οι Vettel, Grosjean, Hamilton και Maldonado, όμως η τύχη φέτος κάτι χρωστούσε στον Γερμανό. Πλέον όλοι περιμένουμε να δούμε εάν μέχρι το τέλος της χρονιάς καταφέρει να ανέβει και στο ψηλότερο σκαλί..
Πολύ καλή εμφάνιση είδαμε από την Force India που μετά και το πολύ καλό gp του Μονακό δείχνει επιτέλους να ανεβαίνει, ενώ σε σύνολο κερδισμένος ήταν και ο Mark Webber που πλέον βρίσκετε ξανά στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Στην Valencia ο Αυστραλός τερμάτισε για πέμπτη φορά φέτος στην τέταρτη θέση.
Στους χαμένους δεν θα μπορούσε να μην φιγουράρει πρώτος-πρώτος ο Sebastian Vettel και η Red Bull. Όλα έδειχναν πως πήγαιναν για μια σίγουρη νίκη όμως ο κινητήρας της Renault είχε διαφορετική άποψη. Χάθηκε πολύτιμό έδαφος αλλά όχι και ο πόλεμος για τον Seb που σίγουρα δεν θα το βάλει κάτω. Άτυχος και ο Romain Grosjean που έχασε μια σίγουρη θέση στο βάθρο (το λιγότερο) για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Φυσικά μεγάλος χαμένος και ο Lewis Hamilton που στην προσπάθεια του να αμυνθεί με φθαρμένα ελαστικά είδε τον Pastor Maldonado να τον στέλνει εκτός.. ενώ για ακόμα ένα gp οι μηχανικοί της Mclaren δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν όλα τα pit stops με επιτυχία. Εκτός ρυθμού και ο Jenson Button και η Mclaren για ακόμα ένα gp δεν κινήθηκε ανάλογα με την δυναμική που έχει δείξει πως διαθέτει.
Στους χαμένους στην μάχη τον κατασκευαστών θα βρίσκεται μόνιμα και η Ferrari όσο θα επιμένει στον Felipe Massa. Εντάξει νιώθει ασφάλεια ο Alonso έτσι αλλά με τον Βραζιλιάνο πρωτάθλημα κατασκευαστών δεν θα δουν ποτέ. Πλέων νομίζω πως η πλάστιγγα γέρνει στο ότι ο Massa κάνει την Ferrari να δείχνει πολύ αργή και όχι τόσο στο ότι ο Alonso την κάνει να δείχνει γρηγορότερη. Το δεύτερο θα μπορούσαμε να το κρίνουμε ορθότερα με έναν καλύτερο teammate για τον Ισπανό. Πολύ πιθανό πάντως να συμβαίνουν και τα δύο. Διότι ίσως (τονίζω ίσως) η δυναμική της Ferrari να μην είναι για πρώτη θέση (Alonso), αλλά σίγουρα δεν είναι και για την δέκατη-έκτη που βρίσκεται ο Massa, κάτω ακόμα και από τον Bruno Senna.
Και μιας και αναφέρθηκα στον Senna. Οι οδηγοί της Williams δείχνουν οι πιο δύσκολοι στο να τους προσπεράσεις… χωρίς να σε στείλουν στα pit μια ώρα αρχύτερα!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου