"Αγαθά κόποις κτώνται" λέει ο λαός.. και τόσο ο Sebastian Vettel, όσο και ο Fernando Alonso, μας έχουν αποδείξει τα τελευταία χρόνια πως από κόπο άλλο τίποτα.
Εδώ και αρκετά gp είχα καταλάβει πως η φετινή μονομαχία για τον τίτλο θα παιζόταν μεταξύ Fernando Alonso και Sebastian Vettel. Μα θα μου πείτε πως τόσο ο Lewis Hamilton, που ήταν στην διεκδίκηση του τίτλου μέχρι πριν λίγο καιρό, όσο και ο Kimi Raikkonen που βγήκε και αυτός εκτός διεκδίκησης του μόλις στο πρόσφατο Abu Dhabi, είχαν αμφότεροι τις δικές τους ελπίδες για τον τίτλο. Συμφωνώ! Η Lotus και ο Kimi έδειχναν όμως από την αρχή της χρονιάς πως για διάφορους λόγους δεν μπορούσαν να κάνουν το κάτι παραπάνω (η πρώτη νίκη ήρθε μόλις 3 gp πριν το πέσιμο της αυλαίας του πρωταθλήματος), και ο Hamilton.. ο Lewis "έμπλεξε" όπως είχε "μπλέξει" παλιότερα ο Raikkonen στην ομάδα του Woking.
Και τι εννοώ; Ίσως πράγματι, όπως δήλωσε και ο ίδιος, ο Lewis Hamilton να κάνει φέτος την καλύτερη και πιο ώριμη χρονιά του στην Formula 1. Έχει 5 pole position, μία λιγότερη σε σχέση με όλες του τις pole τα τρία τελευταία χρόνια, πράγμα που από μόνο του δείχνει πως η ταχύτητα φέτος δεν του λείπει καθόλου, εκμεταλλευόμενος φυσικά την ταχύτατη στα περισσότερα φετινά gp Mp4-27. Όμως η φετινή χρονιά με τα πάσης φύσεως προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει, τόσο στα pit stop στο ξεκίνημα της, όσο και με τις εγκαταλείψεις από την πρώτη θέση σε Σιγκαπούρη και Abu Dhabi.. χάνοντας δυο πιθανές νίκες (50 βαθμοί δηλαδή), μου θυμίζουν το τι “τραβούσε” ο Raikkonen όταν βρισκόταν στα καλύτερα του στην Mclaren, χάνοντας νίκες (και γιατί όχι, πρωταθλήματα) από προβλήματα αναξιοπιστίας της Mclaren Mercedes. Και τι σύμπτωση, την πρώτη του νίκη φέτος ο Iceman την κέρδισε ακριβώς όπως τις έχανε αυτός στα χρόνια του στην βρετανική ομάδα.
Η Mclaren από την αρχή της εποχής Mercedes έχει την τάση να βγάζει τα μάτια της με τα ίδια της τα χεράκια. Έχει κάτι διαφορετικό από την Ferrari της αντίστοιχης περιόδου ή την κυρίαρχη Red Bull των τελευταίων χρόνων. Η Ferrari αν κυριαρχεί.. Κυριαρχεί. ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο ισχύει και για την Red Bull. Στην Mclaren Mercedes όμως δεν ισχύει το ίδιο. Είτε λόγο μηχανικών προβλημάτων, είτε ανεπάρκειας των οδηγών τους (συνολικά ή σε μερικούς τομείς), έχουν χαθεί ολόκληρα πρωταθλήματα. To 1999 λόγο Coulthard χάθηκε ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών (και χωρίς τον Schumacher η Ferrari για 6 gp), το 2000 λόγο αναξιοπιστίας του κινητήρα της Mercedes (που έχει το χάρισμα να σπάει πάντα τις πιο ακατάλληλες στιγμές.. βασικά γενικότερα τα μονοθέσια της Mclaren) ο Hakkinen θα μπορούσε να είχε κατακτήσει έναν τρίτο σερί παγκόσμιο τίτλο. Το 2003 μόνο το σπάσιμο του κινητήρα της Mercedes στο Nurburgring (είπαμε σπάει πάντοτε στον πιο ακατάλληλο αγώνα) είναι αρκετό για να πούμε πως ο Raikkonen θα μπορούσε να είναι ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής από το 2003.
Και ο κατάλογος συνεχίζεται. Το 2005 η ταχύτατη Mp4-20 αντιμετώπισε ότι πιθανό πρόβλημα υπήρχε για να μην αφήσει τον Raikkonen να παλέψει για τον τίτλο, ενώ οι γκάφες του “πολύ λίγου” Juan Pablo Montoya στέρησαν από την βρετανική ομάδα και ένα σίγουρο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 2007 το περίφημο Spygate στέρησε σίγουρα το πρωτάθλημα κατασκευαστών, και ίσως και αυτό των οδηγών (χωρίς να υπονοώ συνομωσίολογίες ), το 2008 λόγο του μέτριου Kovalainen δεν μπόρεσε να διεκδικήσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών από την Ferrari, ενώ πέρυσι.. πότε τα λάθη των οδηγών και πότε τις ομάδας, δεν επέτρεψαν στην Mclaren να παλέψει με περισσότερες αξιώσεις με την Red Bull για τους δυο τίτλους.
Πέρυσι νομίζω πως η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ Red Bull και Mclaren ήταν αυτή. Είπαμε, η Red Bull όταν κυριαρχεί.. κυριαρχεί. Δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Και ίσως αυτό να το οφείλει τόσο στον Sebastian Vettel, που δείχνει να μην αφήνει και την παραμικρή λεπτομέρεια στην τύχη, όσο και στον Adrian Newey. Φαίνεται πως οι δυο τους άλλαξαν ολόκληρη την νοοτροπία μιας πολύ μέτριας μέχρι τότε ομάδας, μετατρέποντας την σε καλοκουρδισμένη μηχανή. Όπως ακριβώς έκαναν και ο Michael Schumacher με τον Ross Brawn όταν μεταπήδησαν από την Benetton στην Ferrari και η Ιταλική ομάδα σάρωσε τον ανταγωνισμό. Αντιθέτως, στην Mclaren φαίνεται πως πάντα κάτι τις λείπει για να καταφέρει να συνθέσει, άρα και να ολοκληρώσει επιτυχώς, το παζλ.
Το 2000 είχε Newey και Hakkinen, ο οποίος ήταν και γρήγορος και αρκετά δουλευταράς, όμως έλειπε η αξιοπιστία της Mercedes. Το 2005 πάλι είχε Newey και έναν ταχύτατο Raikkonen, αλλά ο Kimi ίσως (σίγουρα βασικά) δεν ήταν τόσο ψείρας όσο ο Vettel της Red Bull ώστε να βγάλει από την μύγα ξύγκι σε κάποιους τομείς όπως οι δοκιμές, η στρατηγική ή η αξιοπιστία.
Από το 2006 και μετά η Mclaren απλά δεν έχει Newey, το 2007 χάθηκε η μπάλα και πάει λέγοντας… Ποιο είναι το συμπέρασμα; Πως στην Mclaren πάντα κάτι λείπει. Λείπει το τελευταίο κομμάτι του παζλ που θα της δώσει το κάτι παραπάνω για να ολοκληρώσει επιτυχώς την χρονιά. Πότε αυτό είναι οι κατάλληλοι οδηγοί με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά που απαιτούνται εκείνη την περίοδο, πότε ένας Newey, σπάνια η ταχύτητα και σχεδόν πάντα η αξιοπιστία. Άρα για να κερδίσουν έναν τίτλο χρειάζονται και μπόλικη τύχη για να καλύψουν αυτό το κενό που πάντα υπάρχει σε κάποιον τομέα.
Κάπως έτσι έχεις καταλάβει από τα πρώτο κιόλας μισό της φετινής χρονιάς πως ο Hamilton και η Mclaren δεν πάνε για πρωτάθλημα φέτος. Εκεί που κερδίζει τρεις συνεχόμενες φορές σε Ουγγαρία, Βέλγιο και Ιταλία.. κάτι την πιάνει στην Σιγκαπούρη και χύνει το γάλα από την καρδάρα.
Άρα ποιοι μένουν; Vettel (Red Bull) και Alonso (Ferrari). Όποιος και να το κερδίσει θα έχει περισσότερο σχέση με την δουλειά που έκανε (μαζί με την ομάδα) όλη την χρονιά και λιγότερο με την τύχη. Ναι απαραίτητα χρειάζεται και η τύχη, όμως τόσο ο Fernando, όσο και ο Seb, από το ξεκίνημα της σεζόν έδωσαν όλο τους το είναι για να περιορίσουν αυτόν τον παράγοντα στο μέτρο του δυνατού…
Ο καλύτερος θα ανταμειφτεί με τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο.
Υ.Γ. Φέρτε ξανά στο νου σας το πώς εξέταζε ο Adrian Newey την εμπρός πτέρυγα στα pits της Red Bull στο Abu Dhabi για να αποφασίσει αν θα πρέπει να αντικατασταθεί η σπασμένη του Sebastian Vettel και θα καταλάβετε ακριβώς τη εννοώ όταν λέω πως στην Red Bull κάνουν τα πάντα για να περιορίσουν στα όρια του δυνατού τον παράγοντα τύχη-ατυχία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου